Виявлення несправностей натяжного колеса, щоб уникнути подальших пошкоджень та витрат

Передні та задні натяжні колеса в машині з піднятим направляючим колесом фактично відповідають за натяг гусеничного ланцюга. Натяжні колеса утримують ланцюг у правильному натягу та спрямовують його під час обертання. Гусеничний ланцюг за своєю суттю схожий на канат, який укладається та підіймається в постійному русі, що забезпечує машині рух майже будь-якою поверхнею. Пошкодження валів колеса може мати фатальні наслідки для ланцюга, особливо у випадку обриву валу натяжного колеса.

Реклама гумових гусениць ITR з написом «Гумові гусениці для кожної машини» на фоні білої цегляної стіни

Типова прогресія руйнування натяжного колеса є наступною

1. Ланцюг занадто сильно натягнутий натягачем гусениці

Коли натягач гусениці чинить надмірний тиск на ланцюг, зростає навантаження на приводну систему та тяги на кінцях, тобто на натяжних колесах. Найбільше постраждає заднє натяжне колесо, коли машина передає крутний момент від заднього натяжного колеса до головного редуктора вперед, проштовхуючи бруд або зривні матеріали. Дивіться зображення нижче, яке демонструє запрограмований шлях над заднім натяжним колесом та редуктором, коли машина виштовхує бруд.

Натяг гусениць вимірюється прогином гусениць під час кожної перевірки. Це найважливіший показник, який слід здійснювати під час інспекції.

ПАМ’ЯТАЙТЕ
Регулярна перевірка натягу гусениць та моніторинг температури за допомогою тепловізійного зондування може запобігти серйозним відмовам натяжних коліс і дорогим ремонтам.

2. Надмірний нагрів через тертя між валом колеса та втулкою

Це можна виявити за допомогою інфрачервоного тепловізійного зондування. У таких випадках пробки на кінцях валу відскакують через підвищення температури та тиску – це видно за відсутністю пробок на кінцях валу та витіканням оливи.

3. Надмірний нагрів у цьому випадку може спричинити кілька типів відмов:

a) Втулки можуть заклинити на валу та почати обертатися в отворі натяжного колеса. Це відбувається через такі сильні напруження, що мастильна олива між бронзовим підшипниковим кільцем втулки та валом витісняється, що призводить до прямого контакту між валом і підшипником. Зверніть увагу на потертості матеріалу на наведеному зображенні.

Заклинювання та перенос металевих часток між втулкою та валом:

Заклинювання стінки отвору колеса через заклинювання втулки на валу:

b) Вал може зламатися в екстремальних умовах, спричиняючи пошкодження отвору шківа та інших компонентів.

Пошкоджені вали натяжного колеса:

Обрив валу можна виявити, помітивши, що натяжне колесо більше не знаходиться на своєму місці та стикається з внутрішніми поверхнями рами. Коли вал ламається, натяжне колесо розвіряється, і ланцюг притискається до фланця ролика гусениці, що спричиняє інтенсивний знос фланців роликів, розташованих найближче до натяжного колеса. Ці крайні ролики тепер виконуватимуть функцію несправного натяжного колеса ланцюга, для чого вони не призначені, що призводить до додаткового зносу ланок гусениці.

Інспектори ходової частини повинні звертати увагу на ознаки відмови натяжного колеса під час перевірки ходової частини, зокрема на:

  • Надмірний прогин гусениць або надмірне натягнення гусениць
  • Теплові зображення в інфрачервоному діапазоні передніх та задніх натяжних коліс і головного редуктора, що фіксують аномальні робочі температури
  • Відсутні заглушки на кінцях валів натяжного колеса та витік масла з фланців і кріпильних елементів натяжного колеса
  • Надмірний ненормальний знос фланців роликів гусениць
  • Поздовжній бічний знос, виявлений на сусідніх ланках ланцюга
  • Нестандартні звуки, що надходять з ходової частини під час руху машини

Етапи руйнування натяжного колеса

Етап руйнуванняНаслідкиМетоди виявлення
Надмірне натягнення ланцюгаЗбільшене навантаження приводної системи, пошкодження натяжних колісВимірювання натягу гусениць
Надмірний нагрів через тертяПідвищення температури і тиску, відривання пробок на кінцях, витік маслаІнфрачервоне тепловізійне зондування
Втулки заклинюють на валуПрямий контакт між валом і підшипником, потертості матеріалуСпостереження відсутності пробок на кінцях, витоки масла
Вал ламається в екстремальних умовахПошкодження отвору шківа, інтенсивний знос фланців роликівСпостереження вирівнювання натяжних коліс, зразок зносу роликів