Екскаватори — це надзвичайно універсальні машини. Вибір відповідного ковша та правильне використання швидкозчеплень забезпечують високу продуктивність, економію палива та зменшення зносу обладнання.
Ковші, встановлені на екскаваторах, екскаваторах-навантажувачах та кранах, можуть використовуватися в багатьох галузях: дорожніх роботах, утилізації відходів, сільському господарстві та, звичайно, у будівництві. Проте немає універсального ковша, який підходив би для всіх цих сфер. Тож необхідно зробити вибір. Але як?
Для кожного застосування є інший ковш
Ковші можна поділити на два макрокатегорії: ковші для копання та вирівнювальні/укосні ковші, які можуть мати різний тип залежно від виконуваної операції та типу ґрунту.
Ковші для копання можна поділити на такі типи:
СТАНДАРТНІ КОВШІ, зазвичай використовувані для копання та переміщення звичайного ґрунту.
КОВШІ З ПІДВИЩЕНОЮ МІЦНІСТЮ, які укріплені в найбільш схильних до зносу точках і використовуються для завантаження матеріалів у середовищі з помірно абразивним ґрунтом.
КАМ’ЯНІ КОВШІ, що застосовуються в умовах надзвичайно твердого, абразивного та кам’янистого ґрунту.
Зазвичай вони повністю виготовлені з зносостійких матеріалів.
РЕШІТКОВІ КОВШІ, використовувані для відбору та сортування матеріалів. Внутрішня ширина решітки залежить від розміру матеріалу.
ТРАПЕЦІЄВИДНІ КОВШІ, ідеальні для облаштування та обслуговування траншей і водовідводів.
Середній ґрунт.
Вирівнювальні/укосні ковші – поділяються на дві категорії:
УКОСНІ КОВШІ ДЛЯ ОЧИЩЕННЯ КАНАВ, використовуються для очищення та обслуговування канав і схилів, вирівнювання та оздоблення доріг і майданчиків. Середній ґрунт.
НАХИЛЬНІ КОВШІ, призначені для відновлення, очищення та вирівнювання схилів. Дозволяють нахил до 45 градусів з кожного боку. Середній ґрунт.
ПАМ’ЯТАЙТЕ
Вибір відповідного ковша та правильне використання швидкозчеплень забезпечують високу продуктивність, економію палива та зменшення зносу обладнання.
Розмір – це ще один ключовий фактор, який слід врахувати
Розмір ковша може впливати на його продуктивність. Щоб визначити розмір, слід врахувати такі три фактори.
- Специфікації екскаватора: наприклад, ковш, призначений для 30-тонного екскаватора, не може використовуватися на 15-тонному екскаваторі і навпаки. Специфікації машини, такі як вага, сила відриву, кінематика рукояті, максимальний виліт та призначення.
- Щільність матеріалу: великі ковші не завжди забезпечують підвищену продуктивність. Деякі особливо щільні матеріали можуть перевантажувати великий ковш, подовжуючи цикл роботи. З іншого боку, для особливо твердих матеріалів (наприклад, суглинку) рекомендується використовувати менший ковш, ніж той, що застосовується для менш щільних матеріалів.
- Розмір та місткість самоскида: розмір і продуктивність ковша повинні відповідати місткості самоскида. Таким чином операцію завантаження можна виконати за меншу кількість ходів, економлячи час. Крім того, використання відповідного ковша зменшує витрати палива та знос машини.
Переваги використання швидкозчеплень для монтажу та заміни ковшів
Швидкозчеплення розташовується між екскаватором та ковшем, що полегшує заміну обладнання. Завдяки цьому пристрою монтаж і демонтаж ковша на рукоять екскаватора та з неї відбувається швидше, підвищуючи продуктивність роботи.
Швидкозчеплення можуть бути універсальними або призначеними для певної моделі. У обох випадках вони доступні в механічному або гідравлічному виконанні.
Як механічні, так і гідравлічні універсальні швидкозчеплення кріпляться до пальців, прикріплених до висвердлених пластин (відомих як «вушка») у верхній частині ковша. Механічне кріплення відрізняється від гідравлічного тим, що перше не дозволяє встановлювати та знімати обладнання без покидання кабіни. Оператор повинен вручну розблокувати його за допомогою важеля, який впливає на пружину (або, у випадку важких машин, розблоковує пальці). Натомість гідравлічне приєднання дозволяє оператору автоматично від’єднувати обладнання прямо з кабіни екскаватора.
Навіть спеціалізовані швидкозчеплення можуть бути гідравлічними або механічними. На відміну від універсальних швидкозчеплень, спеціалізовані не кріпляться до пальців на вушках ковша, а до пластин, зазвичай приварених до верхньої частини ковша.
Механічне спеціалізоване швидкозчеплення ITR
ITR — це просте і компактне кріплення з виготовлене зі зносостійкої сталі. Воно механічне і поступово компенсує люфт між пластиною та нижньою частиною обладнання, спричинений зносом, без зниження зусилля копання.
Цей тип швидкозчеплення забезпечує швидкий і безпечний монтаж ковша. Система працює з формувальною пластиною (або формувальним комплектом), встановленою на ковші, яка має надбудову з відповідною системою зчеплення для кожного екскаватора.

формувальний комплект

комплект для формування
Ця надбудова кріпиться до ковша за допомогою пальця та клина, які встановлені таким чином, щоб запобігти випадінню ковша.
Швидкозчеплення складається з таких компонентів:

A – опорна пластина B – пластина з пружинними трубками C – пружини D – клин E – пилозахисна пластина F – гвинт із шестигранною головкою G – пластина розблокування H – гайка I – скоба (для фіксації шплінтами).

УВАГА
Ніколи не використовуйте швидкозчеплення, якщо воно не надійно зафіксоване, навіть для тимчасових переміщень.
Встановлення та зняття швидкозчеплення ITR
Швидкозчеплення завжди повинно встановлюватися та зніматися при міцному контакті машини із землею і з зупиненим двигуном. Постачані кріпильні елементи машини ідентичні тим, що використовуються для стандартних ковшів, на яких має бути змонтоване обладнання.

Після встановлення швидкозчеплення на рукоять за допомогою пальців, постачених з машиною, зачепіть фіксатор за пальці ковша (рис. A).
Далі вставте клин у отвір на комплекті пластин ковша. Клин повинен зайти автоматично (рис. B). Якщо цього не станеться, перевірте наявність забруднень у корпусі обладнання або на направляючих клина.
Активуйте системи безпеки, вставивши палець, який повинен бути зафіксований за допомогою постачених розпірних шплінтів (рис. C).
Щоб зняти швидкозчеплення, витягніть скобу та клин за допомогою постаченого важеля (рис. D), щоб вплинути на пластину розблокування.
Обслуговування та заборонені операції під час використання швидкозчеплення ITR
Цей тип кріплення не потребує спеціального обслуговування. Достатньо змащувати направляючі клина та щоденно перевіряти стан клина, звертаючи увагу на пошкодження, деформації та тріщини у зварних швах.
Заборонені операції:
- Не використовуйте швидкозчеплення, якщо воно не надійно зафіксоване, навіть для тимчасових переміщень.
- Не виконуйте операцій встановлення та демонтажу, коли машина працює.
- Не використовуйте швидкозчеплення для регулювання, переміщення матеріалу або розміщення його на землі з метою осідання машини.
- Не виконуйте жодних операцій, які можуть загрожувати безпеці оператора чи будь-кого поблизу.
Зв’яжіться з нами, щоб отримати рекомендації щодо вибору найкращого ковша для ваших потреб та дізнатися більше про швидкозчеплення.
Типи ковшів для екскаваторів
Тип ковша | Застосування | Тип ґрунту |
---|---|---|
Стандартні ковші | Копання та переміщення звичайного ґрунту | Звичайний ґрунт |
Ковші з підвищеною міцністю | Завантаження матеріалів у помірно абразивних ґрунтах | Помірно абразивний ґрунт |
Кам’яні ковші | Роботи в твердому, абразивному та кам’янистому ґрунті | Твердий, абразивний та кам’янистий ґрунт |
Решіткові ковші | Відбір та сортування матеріалів | Залежно від розміру обраного матеріалу |
Трапецієвидні ковші | Будівництво та обслуговування канав і водовідводів | Середній ґрунт |
Укосні ковші для очищення канав | Очищення та обслуговування канав та схилів, вирівнювання та оздоблення доріг і майданчиків | Середній ґрунт |
Нахильні ковші | Відновлення, очищення та вирівнювання схилів, нахил 45 градусів з кожного боку | Середній ґрунт |