Екскаватори та мініекскаватори, що використовуються на будівельному майданчику, схильні до швидкого зносу важливих деталей, особливо гумових гусениць. Корисно знати, як часто їх слід замінювати.

Гумові гусениці широко застосовуються в таких машинах, як екскаватори, мініекскаватори та мінінавантажувачі. Не випадково вони набувають популярності, адже порівняно зі сталевими гусеницями вони мають простішу конструкцію, що забезпечує безпроблемну експлуатацію. Крім того, вони не потребують дорогого ремонту, оскільки набагато вигідніше замінити їх на нові. Але як часто це слід робити?

Незамінна техніка на кожному будівельному майданчику – Екскаватор

На будмайданчику робота завжди кипить, а великі та потужні машини невпинно виконують свої завдання. Вони мають бути надзвичайно витривалими, щоб справлятися з важким рельєфом та виконувати свої обов’язки на найвищому рівні. У випадку екскаваторів і мініекскаваторів ключове значення має гусеничне шасі, яке безпосередньо контактує з твердим, кам’янистим та нерівним ґрунтом. Воно швидко зношується, тому його слід періодично замінювати. На щастя, гусеницю для мініекскаватора та інших подібних машин дуже легко замінити, але для цього необхідно знати, як правильно її демонтувати та встановити.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ
Регулярна перевірка та правильне натягування гумових гусениць в екскаваторах і мініекскаваторах є ключем до їх довговічності та безпечної роботи.

Демонтаж гусениці та оцінка стану інших елементів

Зняття гумової гусениці – чудова нагода оцінити технічний стан інших деталей будівельної машини, особливо натяжних та приводних коліс, а також роликів ходової частини. Багато залежить від їхнього доброго стану, тому вони повинні працювати бездоганно. Якщо це не так, гусеничне шасі не буде готове до роботи, навіть якщо ми встановимо нову гумову гусеницю. Тому немає сенсу встановлювати її, якщо колеса та ролики в поганому стані. Така машина не тільки не працюватиме ефективно, але й може становити небезпеку для оператора та оточуючих.

Процес заміни гусениць в екскаваторі

Якщо ж деталі в хорошому стані, можна приступати до встановлення нової гумової гусениці. Іноді може знадобитися допомога іншого екскаватора – зокрема його отвала та ковша. Оператор повинен зняти стару гусеницю, а потім встановити нову, що є складним завданням. Це вимагає точності, терпіння та досвіду, тому виконувати його має оператор із великим стажем.

Інакше справа виглядає при заміні гусениці в мініекскаваторі. У цьому випадку весь процес – зсування старої та встановлення нової гусениці – значно простіший, адже не потрібне додаткове обладнання. Найважливіше під час операції – безпечно відхилити екскаватор так, щоб гусеничне шасі не торкалося ґрунту. Також слід правильно відкрутити розгальмовувальний болт натяжного колеса. Завдяки цьому гусениця практично сама зісковзне з машини. Те саме слід зробити й при встановленні нової гусениці.

Систематична перевірка натягу гусениць – Корисна інформація

Хоча встановлення гусениць на мініекскаватор та екскаватор не є складним, необхідно приділяти увагу їх натягу. Гусениці не повинні бути ані занадто вільними, ані надто натягнутими. У першому випадку екскаватор може некоректно рухатися, а гусениці – зісковзувати, у другому – існує ризик їх розриву.

Отже, натяг гусениць – це ключова задача. Оптимальний натяг має становити близько 10–20 мм. Крім того, натяжний механізм гусениці під час експлуатації може розхитуватися, тому регулярно перевіряйте його стан і в разі потреби відновлюйте роботу. Це особливо важливо для нових гусениць – перевірку натяжного механізму проводьте частіше, ніж зазвичай.

Реклама гумових гусениць ITR з написом «Гумові гусениці для кожної машини» на фоні білої цегляної стіни

Правильне натягування гусениць у будівельних машинах

Правильне обслуговування гусениць у будівельних машинах із гусеничним шасі часто ігнорується, через що вони не працюють максимально ефективно. Згаданий натяг ланцюга має тут ключове значення, тому варто ще раз наголосити на ньому кілька слів.

  • Натяжний механізм гусениці слід перевіряти кожні 50 мотогодин роботи машини.
  • Щоб його замінити, потрібно повернути корпус на 90 градусів і опустити ковш, що дозволить підняти гусеницю над землею. Важливо зберегти кут між вишкою та руків’ям (90 градусів) та встановити круглу сторону ковша на землю.
  • Далі слід встановити упори під раму, щоб підперти машину.
  • Коли це зроблено, достатньо прокрутити підняту гусеницю на два повних оберти назад і два повних оберти вперед.
  • Наприкінці виміряйте відстань “A” (вона різниться залежно від виробника) у центрі рами гусениці від нижньої частини рами до задньої поверхні плити гусениці.

Гусениця для мініекскаватора та екскаватора – одні з найважливіших елементів цих будівельних машин, тому завжди слід подбати про їхню найвищу якість. Потрібно регулярно перевіряти їх і за необхідності замінювати, що, як ми описали в статті, не є складним. Крім того, ціна гусениць для мініекскаватора не є завищеною.

Рекомендовані продукти:

Етапи заміни гусениць в екскаваторі

Етап заміни гусеницьОпис
Демонтаж гусениціЗняття гумової гусениці та оцінка технічного стану коліс і роликів.
ПідготовкаБезпечний відхід екскаватора, щоб гусеничне шасі не торкалося ґрунту.
Встановлення нової гусениціПравильне відкручування розгальмовувального болта натяжного колеса, зсування старої та встановлення нової гусениці.
Натягування гусениціРегулярна перевірка та оптимальний натяг (10–20 мм) гусениці.
Обслуговування натяжного механізмуПеревірка натяжного механізму кожні 50 мотогодин роботи машини.